Skip to main content
Etusivu » Taloyhtiö » Kenenkään ei tarvitse tyytyä tökkivään laajakaistaan
Sponsoroitu

Kiinteät ja langattomat mobiiliverkot ovat kovilla, kun kodeissa on yhtä aikaa käynnissä suoratoistopalvelut, etäpalaverit, 8K-televisiot, peliturnaukset ja ”tubettamiset”.

– 4G/5G -mobiiliyhteyksissä sekä kuitu että taajuusalue on aina ”jaettua kaistaa”, eli yhden kuidun päässä oleva tukiasema palvelee satoja asiakkaita ja tästä syystä verkko ruuhkautuu. Valokuidussa puolestaan piisaa kapasiteettia pitkälle tulevaisuuteen, toimitusjohtaja Antti Siivonen sanoo.

Myös ”pilvidatan” kasvu edellyttää alhaista latenssia eli suoria yhteyksiä ”pilveen”.

– Tökkivä etäpalaveri ja lagaava elokuva ovat SuomiComin asiakkaille tuntemattomia. Myös pelaajat arvostavat alhaista pingiä, koska pienikin viive kääntyy tappioksi pelissä, myyntipäällikkö Petteri Suominen kuvailee.

Valokuidussa yhteys on aina tasalaatuinen.

– Kun taloyhtiö hankkii meiltä taloyhtiölaajakaistan, jokaisella asukkaalla on käytössä 1000/1000M -nopeus. Yhteysnopeus riittää isommankin perheen tarpeisiin etätöistä viihteeseen, Siivonen jatkaa.

Mitä isompi taloyhtiö, sitä alempi huoneistokohtainen hinta

Taloyhtiö tilaa palvelun SuomiComilta ja jyvittää palvelumaksun yhtiövastikkeessa.

– Näin jokainen asukas saa laadukkaan ja nopean liittymän huomattavasti nykyisiä kuluttajahintoja edullisemmin eikä heidän enää tarvitse ostaa lisänopeutta hitaan perusnopeuden päälle. 1000 M riittää varmasti ihan jokaiselle, Suominen sanoo.

Mitä isompi taloyhtiö, sitä alemmas hinta laskee per huoneisto.

– Esimerkiksi Helsingin Ulvilantiellä päivitimme talon laajakaistayhteydet kaapeliremontin yhteydessä. Asukkaat olivat maksaneet vuosikausia 30–40 euroa kuukaudessa, mutta meidän asiakkaana hinta tippui murto-osaan ja he saivat vielä jopa 100 kertaa aiempaa suuremman nopeuden, Siivonen paljastaa.

– On taloyhtiönkin etu, että töpselistä tulee vakaata ja nopeaa nettiä, koska myös moderni talotekniikka etäluettavine IoT-mittareineen tarvitsee kaistaa. Lisäksi meidän verkko on suojattu palvelunestohyökkäyksiltä, mikä tuo turvaa mahdollisten hybridi- ja kyberuhkien varalta, Suominen korostaa.

SuomiComin HelpDeskissä vastaa aina ihminen

SuomiCom pitää palvelulupauksensa oman henkilökunnan avulla. Espoon Leppävaarassa asiakkaita palvelee noin 20 hengen tiimi.

– Teemme itse asennukset, laitevaihdot ja korjaukset, jolloin palvelu on varmasti korkealaatuista. Oma laitevarasto taas takaa sen, ettei vikatilanteissa tarvitse odotella rahtilaivojen tuloa, Siivonen sanoo.

SuomiCom voi myös rakentaa valokuidun, jos se sattuu puuttumaan.

Kyllästyttääkö tökkivä laajakaista?

Ratkaisu ongelmaan on helppo!

Next article