Hyvä kiinteistönhoito on huoltoa, ennaltaehkäisyä ja valvontaa. Se on myös asiakkaiden kuuntelemista, turvallisuutta ja vastuullisia valintoja.
Hyvä kiinteistönhoito koostuu arjen toimista, jotka tehdään jokaisen viihtyvyyden ja turvallisuuden varmistamiseksi: pihojen siistimisestä, lumitöistä, lampunvaihdoista ja vuotavien hanojen korjaamisesta. Palmian toimialajohtaja Carol Österbergin mukaan hyvä kiinteistöpalvelu tähtää kiinteistön arvon säilymiseen, elinkaaren pitenemiseen ja käyttäjien turvallisuuteen.
– Palveluprosessien tulee olla läpinäkyviä ja toiminnan proaktiivista, mikä tuottaa asiakkaalle ja kiinteistön käyttäjille vaivatonta kiinteistönhoitopalvelua.
Tämän päivän kiinteistöpalveluun kuuluvat oleellisesti myös vastuullisuus ja ekologisuus. Palmiassa kiinteistöhuollon työntekijät ovat perehdytettyjä toimimaan näitä arvoja huomioiden.
– Esimerkiksi kalustoa uusittaessa hankimme ekologisesti ystävällisempiä välineitä. Melu- ja hajuhaitan vähentyminen vaikuttaa myös kiinteistön käyttäjien viihtyvyyteen, Österberg kuvailee.
Palmia Oy laajentaa toimintaansa yksityiselle sektorille
Palmiassa kiinteistönhoidon ensimmäinen tavoite on aina turvallisuus. Siitä huolehtivat noin 220 ammattilaista.
– Pystymme tarjoamaan asiakkaille laadukkaita palveluja sekä oman henkilöstön että laajan kumppaniverkoston tuottamina, Österberg sanoo.
Lähitulevaisuudessa Palmia vahvistaa Österbergin mukaan asemaansa markkinoilla ja laajentaa toimintaansa sekä maantieteellisesti että yksityiselle sektorille uuden omistajan johdolla.
– Palmian kiinteistöpalvelu palvelee jo nyt julkisen sektorin ulkopuolelta esimerkiksi toimistokiinteistöjä, hotelleja ja kulttuuriin liittyviä kiinteistöjä.
Palmia Oy
• Tarjoaa kiinteistö-, siivous-, turvallisuus- sekä ravintola- ja ruokapalveluja yksityisille toimijoille, julkiselle sektorille ja erilaisille yhteisöille.
• Omistajuus vaihtui Helsingin kaupungilta saksalaiselle Mutares-sijoitusyhtiölle helmikuussa 2023.