Monessa asunto-osakeyhtiössä asioiden edistymistä haittaa se, että isännöitsijää ei saa kiinni tai sovitut asiat eivät edisty. Taustalla voi olla esimerkiksi isännöitsijän liian suuri työkuorma tai sähköisten järjestelmien puute, jolloin tieto asioiden etenemisestä ei kulje.
– Isännöitsijän avoin toiminta on ehdottoman tärkeää ja hänen käyttämien järjestelmien pitää antaa avoin näkymä tekemiseen, Taloaseman toimitusjohtaja Mira-Monica Anttila sanoo.
– Taloyhtiön päättäjien pitäisi myös voida milloin tahansa tarkistaa, missä mennään. Läpinäkyvyys ja luottamus kulkevat käsi kädessä, kehitysjohtaja Nina Gromoff jatkaa.
Toiminnanohjausjärjestelmä ja tiedon läpinäkyvyys antavat taloyhtiöpäättäjille myös aikaa perehtyä asioihin ennen seuraavaa hallituksen kokousta.
– On aivan eri asia valmistautua ennakkoon kuin tehdä päätöksiä isännöitsijän juuri esittelemistä uusista asioista, Gromoff korostaa.
Hyvä toiminnanohjausjärjestelmä mahdollistaa sujuvan yhteistyön
Taloasemalla on vuosikymmenien kokemus isännöinnistä ja sen lisäksi yritys panostaa omien järjestelmien kehittämiseen.
– Toiminnanohjausjärjestelmää kehittäessä mietimme tarkkaan, miten isännöinnin asiat kannattaa hoitaa jotta kaikki tapahtuu oikeaan aikaan ja mahdollisimman tehokkaasti, Anttila kertoo.
Järjestelmä on kaikkien Taloaseman isännöitsijöiden aktiivisessa käytössä.
– Sieltä asiakas näkee, miten langat pysyvät isännöitsijän käsissä. Tarvittava tieto on aina saatavilla ja asiakas voi nukkua yönsä hyvin, Gromoff hymyilee.
Taloaseman isännöitsijöiden kanssa asiat hoituvat hymyssä suin
• Kotimainen Taloasema palvelee kaikenkokoisia asunto-osakeyhtiöitä Helsingistä Rovaniemelle.
• Taloaseman isännöitsijät ovat paikallisia, itsenäisiä yrittäjiä, joiden tukena ovat Taloaseman asiantuntijat ja heidän kehittämät järjestelmät.
• Paikallinen isännöitsijä tuntee alueen olosuhteet, tulevaisuuden näkymät ja hyvät yhteistyökumppanit